Τι είναι το Bluesky, η νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ανταγωνίζεται το X;
Share
Το Bluesky, μια νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, προσφέρει μια εναλλακτική λύση για όσους θέλουν να απομακρυνθούν από το X (πρώην Twitter).
Η πλατφόρμα, που δημιουργήθηκε το 2021 και υποστηρίζεται από τον συνιδρυτή του Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ, ξεκίνησε αρχικά ως μια υπηρεσία μόνο με πρόσκληση, αλλά πλέον είναι ανοιχτή σε όλους.
Η δημιουργία του Bluesky και η κυκλοφορία της εφαρμογής
Το Bluesky ιδρύθηκε την ίδια χρονιά που ο Ντόρσεϊ παραιτήθηκε από τη θέση του CEO του Twitter. Σχεδιάστηκε ως ένα αποκεντρωμένο πρωτόκολλο που θα μπορούσε να υποστηρίξει πολλαπλά συνδεδεμένα δίκτυα, επιτρέποντας την ελεύθερη ροή συζητήσεων και ιδεών, χωρίς να εξαρτάται από εταιρικά συμφέροντα.
Η εφαρμογή Bluesky κυκλοφόρησε στο iOS τον Φεβρουάριο του 2023 σε μορφή beta. Μετά την πλήρη διάθεση της υπηρεσίας, η πλατφόρμα απέκτησε περισσότερους από 800.000 νέους χρήστες, ενώ σήμερα αριθμεί πάνω από 4 εκατομμύρια μέλη.
Χαρακτηριστικά και εμπειρία χρήστη
Το Bluesky θυμίζει την πρώην έκδοση του Twitter, με παρόμοιο σχεδιασμό και μπλε γραμματοσειρές. Οι χρήστες μπορούν να βλέπουν περιεχόμενο μέσα από διάφορες ροές, όπως:
- **“Following”**: Αναρτήσεις μόνο από όσους ακολουθούν.
- **“Discover” & “For You”**: Αναρτήσεις βάσει αλγορίθμων.
- **Προσαρμοσμένες ροές**: Οι χρήστες μπορούν να δημιουργούν τις δικές τους.
Η εφαρμογή δεν υποστηρίζει απευθείας μηνύματα, ενώ οι αναρτήσεις περιορίζονται σε 300 χαρακτήρες και περιλαμβάνουν μόνο κείμενο ή εικόνες (όχι βίντεο).
Η πλατφόρμα προβάλλει ως βασικό πλεονέκτημα την πλήρη εξατομίκευση της εμπειρίας χρήστη. Επιπλέον, η Bluesky υπόσχεται ότι σύντομα θα δώσει στους χρήστες τη δυνατότητα να μεταφέρουν τους φίλους και τα δεδομένα τους σε άλλες πλατφόρμες.
Διαχείριση περιεχομένου και εποπτεία
Ένα από τα κύρια παράπονα για το X είναι η χαλαρή διαχείριση περιεχομένου, η οποία έχει οδηγήσει στην εξάπλωση μίσους και παραπληροφόρησης. Το Bluesky δηλώνει πως προσεγγίζει τη διαχείριση διαφορετικά, προσλαμβάνοντας άμεσα συντονιστές αντί να χρησιμοποιεί εξωτερικούς συνεργάτες.
Το 2023, η Bluesky δέχτηκε πάνω από 358.000 αναφορές περιεχομένου, όλες ελέγχθηκαν από ανθρώπους. Ως αποτέλεσμα, αφαιρέθηκαν 4.600 λογαριασμοί και 1.800 αναρτήσεις. Στο μέλλον, η πλατφόρμα σχεδιάζει να ενσωματώσει αυτοματοποιημένα εργαλεία για την υποστήριξη της εποπτείας.
Ένας νέος τρόπος σύνδεσης
Η Bluesky αυτοπροβάλλεται ως η τελευταία πλατφόρμα που χρειάζεται να δημιουργήσει κανείς λογαριασμό, καθώς φιλοδοξεί να δώσει στους χρήστες την ελευθερία να αλλάζουν πλατφόρμες χωρίς να χάνουν τις συνδέσεις και τα δεδομένα τους. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η προσέγγιση μπορεί να απαλλάξει τους χρήστες από τις «ορέξεις» αλγορίθμων ή εταιρικών συμφερόντων, δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο κοινωνικής δικτύωσης.