Τεχνητή νοημοσύνη: Γιατί απειλεί τους εργαζόμενους στις τράπεζες
Share
Περίπου το 54% των θέσεων εργασίας στον τραπεζικό τομέα έχουν μεγάλες δυνατότητες αυτοματοποίησης
Η Citigroup ανέφερε ότι η Τεχνητή νοημοσύνη είναι πιθανό να εκτοπίσει περισσότερες θέσεις εργασίας σε ολόκληρο τον τραπεζικό κλάδο από ό, τι σε οποιονδήποτε άλλο τομέα, καθώς η τεχνολογία είναι έτοιμη να ανατρέψει τη χρηματοδότηση των καταναλωτών και να κάνει τους εργαζόμενους πιο παραγωγικούς, σύμφωνα με το Bloomberg.
H Τεχνητή νοημοσύνη «απειλεί» τους τραπεζικούς
Περίπου το 54% των θέσεων εργασίας στον τραπεζικό τομέα έχουν μεγάλες δυνατότητες αυτοματοποίησης, ανέφερε η τράπεζα την Τετάρτη σε νέα έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη. Ένα επιπλέον 12% των ρόλων σε ολόκληρο τον κλάδο θα μπορούσε να ενισχυθεί με την τεχνολογία, διαπίστωσε η Citigroup.
Οι μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου άρχισαν σιγά-σιγά να πειραματίζονται περισσότερο με την τεχνητή νοημοσύνη τον τελευταίο χρόνο, ωθούμενες από την υπόσχεση ότι θα τις βοηθήσει να αυξήσουν την παραγωγικότητα του προσωπικού και να μειώσουν το κόστος. Στην τελευταία έκθεσή της, η Citigroup διαπίστωσε ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να προσθέσει 170 δισεκατομμύρια δολάρια στα ταμεία του τραπεζικού κλάδου μέχρι το 2028.
Η Citigroup έχει δηλώσει ότι θα εξοπλίσει τους 40.000 προγραμματιστές της με τη δυνατότητα να πειραματιστούν με διαφορετικές τεχνολογίες AI και η εταιρεία έχει πει ότι χρησιμοποιεί γενετική AI, η οποία μπορεί να παράγει προτάσεις, δοκίμια ή ποίηση με βάση τις απλές ερωτήσεις ή εντολές ενός χρήστη, για να χτενίσει γρήγορα εκατοντάδες σελίδες ρυθμιστικών προτάσεων.
«Η εστίασή μας τώρα είναι να το μεταφέρουμε από το εργαστήριο στο εργοστάσιο», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της Citigroup, Jane Fraser, την Πέμπτη στο συμπόσιο ψηφιακού χρήματος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι ο τραπεζικός γίγαντας διερευνά επίσης τη χρήση AI για να προσφέρει προσαρμοσμένες επενδυτικές συστάσεις για πελάτες πλούτου και να βελτιώσει τις προσφορές κυβερνοασφάλειας.
Η JPMorgan Chase & Co. συγκεντρώνει ταλέντα και ο διευθύνων σύμβουλος Jamie Dimon δήλωσε ότι πιστεύει ότι η τεχνολογία θα επιτρέψει στους εργοδότες να συρρικνώσουν την εβδομάδα εργασίας σε μόλις 3,5 ημέρες. Η Deutsche Bank AG χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να σαρώσει χαρτοφυλάκια πλούσιων πελατών. Και η ING Groep NV ελέγχει για πιθανούς κακοπληρωτές.
Η επανάσταση της GenAI
Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη «έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στον τραπεζικό κλάδο και να βελτιώσει την κερδοφορία», δήλωσε ο David Griffiths, επικεφαλής τεχνολογίας της Citigroup, σε δήλωση που συνοδεύει τη νέα έκθεση. «Στη Citi, εστιάζουμε στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης με ασφαλή και υπεύθυνο τρόπο για να ενισχύσουμε τη δύναμη της Citi και των ανθρώπων μας».
Ακόμη και αν η τεχνητή νοημοσύνη αντικαταστήσει ορισμένους ρόλους σε ολόκληρο τον κλάδο, δήλωσε η Citigroup, η τεχνολογία μπορεί να μην οδηγήσει σε μείωση του αριθμού των εργαζομένων. Οι χρηματοπιστωτικές εταιρείες πιθανότατα θα χρειαστεί να προσλάβουν μια σειρά από διευθυντές AI και υπεύθυνους συμμόρφωσης που εστιάζουν στην AI για να τους βοηθήσουν να διασφαλίσουν ότι η χρήση της τεχνολογίας είναι σύμφωνη με τους κανονισμούς.
Επιπλέον, οι νέες τεχνολογίες δεν οδηγούσαν πάντα σε περικοπές θέσεων εργασίας. Σε ένα παράδειγμα που προσέφερε η Citigroup, ο αριθμός των ταμειολόγων αυξήθηκε μεταξύ της δεκαετίας του 1970 και των μέσων της δεκαετίας του 2000, ακόμη και μετά την εισαγωγή των αυτόματων ταμειολογιστικών μηχανών.
O ουρανός είναι το όριο
Μία από τις κύριες περιπτώσεις χρήσης για τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη μεταξύ των νεοσύστατων χρηματοπιστωτικών τεχνολογικών εταιρειών και των τραπεζικών γιγάντων ήταν η εξυπηρέτηση και η υποστήριξη πελατών. Πάρτε για παράδειγμα τη Revolut Ltd.: η fintech χρησιμοποιεί ήδη AI για να συλλάβει περισσότερο από το 30% όλων των συνομιλιών πελατών.
«Αυτός είναι ένας τομέας όπου ο ουρανός είναι το όριο», δήλωσε η Francesca Carlesi, η οποία ηγείται της επιχείρησης της Revolut σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο. «Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι σε μερικά χρόνια από τώρα μπορεί να έχουμε το 80% της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες. Η διαχείρισή τους γίνεται πολύ αποτελεσματικά μέσω της genAI».
Ανταγωνιστές όπως η Bunq με έδρα το Άμστερνταμ ή η Klarna της Στοκχόλμης έχουν επίσης αγκαλιάσει την τεχνολογία τα τελευταία χρόνια. Η Klarna χαιρέτισε την τεχνολογία που βοήθησε την εταιρεία να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο, ενώ η Bunq ξεκίνησε πρόσφατα ένα chatbot που επιτρέπει στους χρήστες να ρωτούν τις δικές τους πληροφορίες δαπανών με ερωτήσεις όπως “Πόσο καιρό θα μου πάρει να συνταξιοδοτηθώ;” και “Πόσα χρήματα ξόδεψα στο ταξίδι μου στη Νέα Υόρκη;”
Oι περιορισμοί των chatbots
Η Citigroup προειδοποίησε στην τελευταία της έκθεση ότι τα chatbots που λειτουργούν με AI έχουν ορισμένους περιορισμούς. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα chatbots δυσκολεύονται να κατανοήσουν την αργκό και συχνά δυσκολεύονται να κατανοήσουν διφορούμενες ερωτήσεις, διαπίστωσε η τράπεζα.
«Δεδομένου ότι τα μοντέλα AI είναι γνωστό ότι έχουν παραισθήσεις και δημιουργούν πληροφορίες που δεν υπάρχουν, οι οργανισμοί διατρέχουν τον κίνδυνο τα AI chatbots να γίνουν πλήρως αυτόνομα και να επηρεάσουν αρνητικά την επιχείρηση οικονομικά ή τη φήμη της», ανέφερε η έκθεση.